Úvod
V letošním ročníku s názvem „Město žebráků“ Vás (pro ty co mají s naším Larpem zkušenost) v herním systému nečekají výrazné změny. Svým důrazem je založen především na na „opravdovém hraní v rámci námi vytvořeného fantasy světa“ s čímž rovněž souvisí skutečnost, že se jedná o systém „bezživotový“. Stručně řečno, hrajete především divadlo pro ostatní a pro sebe, napříč veškerým děním larpu, tzn. během boje, řeči, herního zranění, či konzumace jídla. Vaše touha po vítězství by neměla ani na okamžik převážit snahu o to dobře si zahrát. Rádi bychom abyste se pokusili vyvarovat také veškeré řeči „off-topic“(nesouvisející s Larpem), která může na nevhodném místě zkazit hru ostatním. Na hráče jsou tak kladny vyšší nároky, avšak se záměrem společnho intenzivnějšího a kvalitnějšího prožitku ze hry. Hráči oblibující bitvy si nemusí přijít na své. Přesto že součástí Larpu je rovněž Boj, netvoří rozhodně jeho hlavní složku.
   Hráči by měli věnovat alespoň drobnou přípravu vytvoření charakteru vlastní postavy. Je zde dá se říci volnější ruka. Ať ve hře budete zastávat nějakou profesi (strážný,písař, atd. viz formulář přihlašování), či skončíte zpočátku jako plebs(i ten se může časem naučit např. Bojovým či magickm dovednostem), vyplatí se věnovat předpokladům postavy pozornost. Můžete zůstat u hraní přirozenosti „sama sebe“, či si předem stanovit vaše cíle, z čeho máte strach, jak reagujete v krizových situacích, jak jste loajální vůči přátelům, nebo si připravit příběh ohledně Vaší minulosti a původu. Fantasy/ii se meze nekladou a rozhodně tím můžete spestřit hru. Budete-li chtít, můžete nám rovněž Vámi vytvořený charakter a informace o vaší postavě poslat. Na oplátku můžete čekat, že si v některých místech hry více zahrajete (např. máte-li strach z ohně, můžeme vám zapálit sřechu nad hlavou a podobně:).
Co do typu hry, opět zůstává snaha skloubit principy světa a družinovky. Užijete si snad jak boje malých skupin, tak pěkného roleplay. Ale oproti minulému ročníku nebudou hráčské skupiny vázány tak pevně. Je to díky změně v prostředí a letošnímu tématu Larpu. (Vše se odehraje mezi zdmi zámku v Červené Řečici.) Další netradiční věcí bude téměř úplná eliminace neherních věcí a lokací (vše se v herní čas děje herně). Hraje se orientačně od devíti ráno do jedné v noci, druhý den se začíná opět v devět a končí cca kolem oběda (ale to samozřejmě záleží i na vás).
   Během hry bude platit dále zákaz konzumace jídla, co si hráči vezmou na hru s sebou. Jinými slovy, nic si nevozte, krom jídla na pátek večer. Bude fungovat jako obvykle herní hospoda, ve které si budete moci dopřát jídla i pití(jaké dovolí režim). Pokud ovšem budete mít za co. A znáte to: "Bez peněz a poukazů do hospody nelez". V hospodě budete platit jak penězi herními tak reálnými a ceny budou shodné s pořizovacími náklady potravin.(jídlo se neplatí ze startovného) tzn. po předchozích zkušenostech zdůrazňuji - nezapomeňte krom peněz na registraci ještě něco na jídlo – (např. klobása asi za 15,- či pivo za 10,- ,) takže s dvoustovkou se přežerete k prasknutí. Prosíme tímto hráče, aby nezapomněli s sebou přibalit "nádobí" ze kterého budou v hospodě jíst a pít (korbely, misky, lžíce), měly by vypadat trochu stylově. Není v naší moci zajistit ádobí pro 50 lidí.
   Vše, co chcete ve hře mít a použít, si musíte přivézt s sebou… Kdo v inventáři nemá louč, svíci nebo kahan, ten si v noci moc neposvítí. Je však nutné zachovávat základní bezpečnost v interiérech zámku, kam byste větší otevřené ohně nosit neměli, petrolejka, svíčka, kahan sou OK.
K ubytování je třeba podotknout že spíme na zámku. Stany tudíž tahat nemusíte ale karimatka, alumatka, deka nebo celta se pod spacák hodí. Místnosti, kde budete mít uloženy věci, mohou být herní po celý herní čas, vyjma vašich osobních věcí,do kterých vám nemá co kdo šahat! Ráno proto doporučuji trochu poklidit a věci si uspořádat ke straně místnosti. Do svých "neherních věcí" samozřejmě neschovávejte žádné „herní předměty“.
Upozornění
  Všichni zúčastnění jsou starší osmnácti let nebo v doprovodu osoby starší osmnácti let.(kdo není jakoby byl, protože i se souhlasem rodičů padá veškerá odpovědnost na nás, případně na správce zámku) Veškerou odpovědnost za své činy si proto nese každý sám.
   Tentokrát budou mít závisláci na nikotinu trochu lepší život, neboť herní území není v lese. I tak neradi uvidíme cigarety. Pokud někdo nedokáže udržet svou závislost na uzdě, kuřte alespoň z dýmky nebo něčeho, co se hodí do fantasy světa, minimálně nepoužívejte originální krabičky! Nekuřte, pokud si to vaše okolí nepřeje, raději se před zapálením dovolte.

Boj
Abychom se přiblížili reálnosti boje a ještě zvýšili kvalitu hry, upustili jsme od dnes již zastaralého systému počítání životů. Místo toho vás čeká hraní daného zranění. Je na vás a vašem posouzení, jak vážné zranění vám daná zbraň způsobila, proto se snažte! (Je rozdíl, když vaši nohu škrtne špička meče nebo dýky a když do ní dostanete plný zásah bojovou palicí nebo sekerou. V prvním případě to posoudíte jako škrábnutí, které vás leda tak rozlítí a jen vám roztrhlo oblečení a poranilo kůži, zato v druhém vám palice rozdrtí pár kostí a vy se s bolestí skácíte k zemi a z bojiště se leda odplazíte nebo vás někdo musí vzít na záda.) Z uvedeného příkladu je snad již zřejmý celý soubojový systém a posuzování zranění. Pomyslně můžete např. rozlišovat na lehká, střední a těžká zranění. Lehká zranění jako škrtnutí, co vás neomezí v boji a pohybu, ale po boji je dobré je ošetřit, se středním zraněním ruky už v ní stěží udržíte meč a na nohu úplně nedošlápnete, ale jakžtakž ještě stojíte a nakonec při zásahu kyjem dvoumetrového obra do ruky budete otřeseni bez schopnosti s ní cokoliv udělat a do nohy se zhroutíte k zemi… Bude vždy jen na vás a vašem umění jak zahrajete posoudíte daný zásah. U střelných zbraní luku a kuše platí to samé. Hrajte otřesení a to, co by vám šíp způsobil. (Přímý zásah do hrudi vás bez brnění prošpikuje, padáte na zem a během chvíle umíráte) Může se také stát, že si prostě nebudete vědět se svým zraněním rady. V těchto případech se snažte raději uznat zásah za těžší, než si ho nevšímat. Je to lepší, než abyste zkazili ostatním hru tím, že budete nezničitelní.

Léčení
Zranění můžete jako vždy léčit magicky - tedy kouzlem, svitkem, lektvarem. Takto vyléčené zranění se zhojí okamžitě a postava může vyrazit plná sil vstříc dalšímu dobrodružství. Dále je možné léčit "klasickým způsobem", tzn. obvazy a mastmi. Každé vážnější zranění vám musí někdo ošetřit. Po obvázání samozřejmě nějakou dobu trvá, než se vám zranění zahojí. To trvá cca 15 - 45 minut, záleží na vážnosti zranění.
Pomůcka pro posuzování doby léčby je následující:
pro lehká zranění -15 min.
pro střední zranění-cca 30 min.
pro těžká zranění -cca 45 min
přičemž zraněný může víceméně normálně fungovat po uplynutí poloviny této doby(měl by se trochu šetřit). Nicméně obvaz na ráně musí nechat i druhou polovinu aby léčení bylo úplné. S rozseknutým břichem (tedy "těžkým zraněním") vás např. musí vzít na nosítka, léčení potrvá přibližně 40 minut s tím že 20 byste měli spíše ležet na lůžku.

   Znamená to tedy ve zkratce větší důraz na skutečné hraní vašich zranění.Vážnost zranění a dobu léčení si při jejich ošetřování domluví ten, kdo raněného léčí spolu s raněným. Posouzení je na hráčích samotných. Léčit obvazy umí jen ten, kdo se tuto dovednost během hry naučí, nebo jí disponuje od začátku. Na neléčená zranění postava velmi záhy umírá. V případě těžkých to je cca 2-3 minuty pokud se vám ihned nezačne léčitel věnovat...

Smrt
Z rozličných důvodů hráčovu postavu může postihnout smrt. Nejčastěji asi díky neléčeným zraněním nebo nemocem a jedům. Mrtvá postava zůstává 5 minut ležet na místě aby umožnila protivníkům své okradení, případně oživení nebo manipulaci s mrtvolou. Kdo by snad zemřel ve městě na neveřejném místě (beze svědků), nechá po uplynutí pěti minut alespoň na zemi lísteček s nápisem "mrtvola - jméno". Tak ho budou moct například najít stráže nebo občané a vyvodit z toho důsledky.
   Pokud po smrti, o vaši mrtvolu již nikdo nejeví zájem nebo ani není v dohledu, případně uplynulo oněch 5 minut, se odeberte na místo znovuzrození, kde se za 60 minut zrodíte znovu.(stráže za 30 minut). Po vaší smrti se rodíte jako nová postava s novým jménem. V praxi to znamená že ztratíte veškeré vzpomínky(Pokud víš něco opravdu cenného, a nechceš aby to bylo zapomenuto, sdílej informace se skupinou či skupinami, nebo si piš deník...), dále pak hráčské a společenské vazby a peníze (jestli vás o ně někdo již nestihl obrat). Pokud jsi před smrtí vykonával nějakou profesi (písař, kovář aj. můžeš se o ni ucházet znovu a pravděpodobně budeš přijat; netýká se stráží, neboť ti jsou napůl složkou organzátorskou a své povolání vykonávají dále automaticky).Nebude vadit když se po znovuzrození náhodou připojíš k podobné skupině.
   Co ti po smrti zůstává, jsou všechny získané schopnosti, zvl. herní předměty(pokud jsi jako mrtvola nebyl okraden), a do začátku dostaneš základní peněžní obnos (Shodný s obnosem za počáteční hodnocení kostýmů, pro vyplacení kontaktujte některého z organizátorů)

Jak se okrádá
Krást se "smějí" pouze peníze a herní předměty. Herní předměty jsou věci, na kterých jsou písmena HP (výjimečně i bez označení). Jde o různé předměty z questů nebo zakoupené u obchodníka. Chcete-li někomu věc ukrást, musíte mu jí reálně v nestřežené chvíli vzít, aniž by se o tom dozvěděl. Pokud se rozhodnete tento zločin spáchat, nikdy při tom nesmíte poškodit ničí vybavení. Například by opravdu nebylo vhodné, pokud byste někomu rozřízli měšec, natrhli kostým atp. Pokud by někdo chtěl okrást mrtvého, musí jej reálně prohledat. Jiné možnosti okrádání existují, více viz Seznam schopností dole

Co dělat jako duše
Na zámku bude existovat jedno místo, kde vaše duše může dostat nové tělo a nový život. Tato "procedura" trvá 60 minut od chvíle, kdy na oživovaniště vstoupíte. V době oživování budete v „neherním“ oživovacím prostoru, kde můžete neherně rozmlouvat s ostatními mrtvými dušemi, dojídat své skromné zásoby a čekat na život. Oživování si můžete zpříjemnit tím, že si v neherním prostoru odložíte zbraně a herní předměty, a jako cizinci navštívíte hospodu. Tam ovšem musíte hrát naprosto nezávislou postavu, která nijak nezasahuje do osudu ostatních hráčů a nezná žádné informace, jen se jde najíst a napít(utrácíte zde již peníze ze základu, který jste dostali na „nový život“ od organizátorů). Poslední možností oživování je, že vás organizátor požádá o zahrání nějaké krátkodobé role, což pokud se vám nebude chtít, nemusíte přijmout.

Schopnosti a jejich obnova
Pamatujte, že každou sudou hodinu se všem postavám, které mají nějaké speciální schopnosti nebo ovládají kouzla, tyto obnoví na plný počet použití. Nikdy se tak ovšem nestane uprostřed boje. Například boj, který trvá od 9:50 do 10:10 budete muset přečkat se schopnostmi, které byly obnoveny v osm hodin. Teprve po skončení boje se přeživším jejich schopnosti obnoví. Postavy potřebují pro obnovu chvilinku klidu a soustředění.

Lokace
Vaše postavy se během hry mohou ocitnout v mnoha různých herních lokacích. Jejich podoba a provedení bude různé a čas od času bude hra žádat o něco více fantazie hráčů. Jsme sice schopni v několika případech připravit zatemněnou a vlhkou místnost jeskyně nebo skutečné prostředí zámku :), v řadě situací ale narazíte na oblast obehnanou bílým provázkem a s vyvěšeným papírem obsahujícím instrukce s popisem daného místa. V takovém případě berte provázek jako neprůchodnou neprůhlednou překážku.
   Pokud máte zájem o lokaci zjistit více informací(zdá se vám, že tu něco nehraje) a je mezi vámi někdo, ovládající magické dovednosti, může v tomto místě meditovat a získat tak podrobnější informace. (příklad: po meditaci vám organizátor sdělí, že na místě lpí silný otisk násilné smrti mnoha lidí, který se soustřeďuje především v jednom rohu místnosti.)

Měna a odměna
Na larpu se platí mincemi rozličné hodnoty, námi vytvořené měny v podobě zlaťáků, stříbrňáků a měďáků (hodnota 1 zl = 3 st = 9md) Na začátku dostane každý hráč 5st jako základ + maximálně 15st za kostým. Hlavní kvalitou kostýmu je to, jak zapadá do světa Rudého Řečiště. Letošní rok si proto nevozte příliš zdobné obleky. Všichni jste si jako občané rovni, nicméně nákladné oblečení si nejen nemůžete dovolit, ale ani je nemáte kde sehnat. Každý den tvrdě v potu tváře pracujete, abyste nasytili alespoň sebe a svou rodinu. Mnozí z vás se tak mohou stylizovat kupříkladu do role otrhaných žebráků, což na druhou stranu rozhodně není nutností. Mnohem lépe na tom jsou stráže, kteří v rámci své role mohou nosit i kovové brnění či jiné kvalitější a nákladnější odění, Kovář a jeho učedník, které město potřebuje a proto jim nechává větší svobodu i plat, či písař, vydržovaný kancléřem.
Za veškerou vykonanou práci vám vláda vyplatí řádný plat!

Zbraně
Všechny zbraně, které chcete během hry používat, si budete muset pokoutně nakoupit, či nechat tajně vyrobit u kováře, neboť vláda v čele s generalisimem zbraně zabavila, roztavila a železo použila při přestavbě města. (přivezte si však zbraně vlastní). Na začátku rovněž nikdo nebude ovládat magické ani bojové schopnosti. Musíte nejprve najít mistra, který by vás bojovém řemeslu naučil. Bez výcviku, se hráči mohou se zbraní(pokud jí vůbec mají) pouze bránit, sekli by s ní někoho, takový to zásah nezraňuje. Každý však umí ovládat nůž-dýku(délka do 40 cm).
   Samozřejmě požadujeme jako všude jinde BEZPEČNOST a měkčení u zbraní, štíty pak aby měly obalené a měkké hrany. Dýky do 40 cm (pokud nebudou mít žádné ostré hrany) obaleny být nemusí, ale jejich měkčení přesto uvítáme. Ohledně bodných zbraní - za bodné zbraně jsme ochotni uznat dýky, s celou měkkou čepelí (gumový tréningový nůž, čistě molitanové ostří apod.). Chcete-li zbraní bodat, žádejte při schvalování organizátory o povolení.(raději nás však kontaktujte před Larpem a dohodněte e s námi)

Zbroje
Situace s výskytem zbrojí na Larpu bude letos poněkud složitější. Lid je tvořen veskrze vrstvou chudiny, která si podobný luxus nemůže dovolit. Běžní občané rozhodně nemohou vlastnit jakoukoli kovovou zbroj. Nejen že by to bylo nad jejich náklady ale takovýto majetek by byl pravděpodobně vládou zabaven, což by bylo zdůvodněno jako nutné opatření pro zaručení bezpečnosti dalším občanů města. Krom toho tento typ zbrojí je již dlouhá léta vyráběn místním kovářem výhradně pro potřeby stráži(kteří si mohou přivést zbroje bez jakéhokoli omezení). Chcete-li si na Larp přesto jako běžný občan zbroj přivést, můžete tak volit jen koženou či náhražkovou variantu.
   Schvalování zbrojí a jejich bonusy do hry budou velmi individuální. Pokusíme se zde nastínit alespoň hrubě, jaké výhody vám může daná zbroj poskytnout. Podotýkám, že zbroj bude chránit pouze ta místa, na kterých je fyzicky fyzicky přítomna, tzn. Skulinou v plátech či mezerou mezi koženými destičkami rána projde a zraní Vás. Tabulka pod textem je určena spíše pro vaši orientaci.(např u kožených zbrojí bude navíc při posuzování záležet na tloušťce plátu kůže z kterého je vyrobena atp.) Před hrou pak budou vlastnosti zbrojí ohodnoceny a upřesněny organizátory.

Kožená zbroj

Destičková - Chrání před krátkými sečnými zbraněmi, cca do 50 cm

Z koženého plátu - Chrání před krátkými sečnými a bodnými zbraněmi, cca do 50 cm

Kroužková zbroj

Dobře chrání před sečnými zbraněmi (jednoručními - cca 90 cm), před šipkami, šípy a malými vrhacími zbraněmi. (dýky)

Má za jen malý efekt proti drtivým zbraním. (palice, obouruční sekyry, palcáty)

Plátová zbroj

Dobře chrání proti sečným zbraním(mečům), i obojručním, skoro žádný účinek v ní nepocítíte, zasáhne-li vás do ní vrhací zbraň či šíp/šipka.

Již ne tolik proti drtivým(palice, obouruční sekyry, palcáty, ale přece jen o něco lépe než kroužková zbroj)

Náhražková zbroj (jekor apod.)

Téměř žádné ochranné účinky(spíše součást kostýmu)

V dobrém provedení lze ochranné účinky srovnat s koženou zbrojí.



Magie, jedy atp.
Pravidla magie v boji jsou veřejná a bude je muset znát každý, aby věděl jak se při setkání s ní chovat. Jde o vysvětlení mechanismu, jakým se používá a jak na ni reagovat. Specifické schopnosti a zaklínadla pak už budou znát pouze dotyčné postavy. Výskyt magie na Larpu bude však značně redukován a oproti minulému ročníku došlo rovněž ke konceptuálnímu zjednodušení.

1. Potkáte-li někoho, kdo má ruku na hlavě, jako byste ho nepotkali. Tato postava je pro vás neviditelná. Neohlížejte se, nepozorujte ji, neupozorňujte na ni kamarády.
2. Uslyšíte-li od někoho slovo "ALFA", pozorně vyslechněte jeho příkaz a bezpodmínečně jej vykonejte, jedná se o herní efekt, většinou související s magií. Příklad: po zásahu zbraní na vás kdosi zakřičí „Alfa – Smrt!/Alfa – zemři!“, tzn. Padáte ihned mrtví k zemi.
3. Dostanete-li od hráče, nebo najdete-li například v pokrmu(pod talířem) malé psaníčko, nezahazujte ho! Přečtěte si jej, jak jen to bude možné a postupujte podle pokynů na něm napsaných. Bude se většinou jednat o harmonikovitě složený papír, kde se postupným rozbalováním mění i příznaky a následky toho, co se zrovna děje (nemoci, jedu)
4. Najdete-li někde na sobě čí svých věcech kolíček, nezahazujte jej, nechte ho kde je.
5. Pokud někdo očividně ignoruje zásahy, může k tomu mít svůj herní důvod. nikdy nevíte jaká, která nebo čí magická moc ho zrovna chrání.
6. Zasáhne li vás někdo vrhem magického projektilu(papírová či látková koule o průměru cca 10cm rozličné barvy) způsobí vám střední-těžké zranění, podle oblasti zasažené projektilem(do končetin se jedná o střední zranění, které vám vyrazí zbraň z ruky, po zásahu do trupu se s těžkým zraněním skácíte k zemi). Jako ochrana Vám zde nepomůže ani jakékoli brnění či štít(vykryjete-li ránu štítem, zraní vám ruku ve které štít džíte), ale pouze magický lektvar odolnosti.
7. Podobně jako magické projektily zraňují rovněž artefaktální zbraně, označené žlutou barvou(fáborky, či cáry látky). Neochrání před nimi opět ani brnění, štít či zbraň. Při zkřížení zbraní, tzn. vykrytí útoku vedeného zbraní artefaktální, je zraněna ruka, která zbraň držela.(I zásah do zbraně či štítu vám tedy ruku vyřadí, a zbraň či štít pustíte na zem!
8. Veškeré zbraně, označené zelenou barvou, značí přítomnost jedu. Při zranění takto označenou zbraní(jíž mohou být i pařáty příšer), ztrácíte okamžitě možnost používat zvláštní schopnosti a kouzla vaší postavy, brzy poté se cítíte unavení. není-li vám do 20-ti minut podán protijed, vaše postava umírá strašlivou bolestivou smrtí. Otrávit se můžete i jídlem nebo pitím, což vám sdělí buď některý z organizátorů nebo se to dozvíte např. ze srolovaného lísktku schovaného pod jídelním talířem.
9. Když vám někdo v čase, kdy pronášíte formuli kouzla způsobí zranění, kouzlo se nepovede, avšak nevyplýtváte si jeho "použití" Pokud jste po zásahu ještě naživu, můžete se o opakování stejné formule pokusit znovu. Kouzlit můžete, dokud jste schopni pronášet daná zaklínadla (nejste zasaženi kriticky, v bezvědomí atd...). Máte-li ale zraněné obě ruce nejste schopní kupříkladu hodit projektil...


Rudé stop Platí pravidlo "Rudé stop". Jakmile je pro někoho hra psychicky nebo fyzicky neúnosná, může pronést "Rudé stop", čímž hru pozastaví a získá možnost problém vyřešit (s osobou, které se týká či s organizátorem). Po použití tohoto pravidla uživatel ztrácí iniciativu v záležitostech, které k pozastavení hry vedly. Zneužití je považováno za hrubý prohřešek proti pravidlům. Příklad: Při zatýkání se k tobě stráže chovají přirozeně hrubě. Poté, co ti ovšem nasadí pouta, s tebou smýkají takovým způsobem, že hrozí vykloubení ramene. Proneseš tedy "Rudé stop" a v rychlosti jim to vysvětlíš. Poté ovšem nesmíš využít výhody jemného zacházení k útěku. Toto pravidlo neexistuje proto, abyste své chování přeháněli a následně se hra kvůli tomu musela zastavovat, je to jen taková záchranná brzda při situacích, kdy si navzájem hráči neporozumí v otázce "kam až mohu zajít"? Chovejte se k ostatním jako rozumní lidé. Hrajete- li hrubost, neubližujte přitom ostatním.

Schopnosti
Lid postupem času, neznal nic než otrocou práci. Vzdělanost se stala výsadou několika jednotlivců, kteří navíc zůstali pod vlivem jediného vládce. Ti kteří kdysi ovládali mistrovsky řemesla či umění magie, nakonec pod tvrdým jhem nucených prací svoje dovednosti ztratili a zapomněli na ně. Na významu oproti tomu nabyly ty, které dokázali pomoci lidem v těžké době přežít a to často aniž by při tom brali ohled na druhé. Z dovedností se tak nejlépe zachovalo nejlépe umění zlodějské. Hráči si budou moci vybrat na začátku jen jednu schopnost z níže nabízených schopností...

Okrádání--snadnější okrádání pomocí tzv „kolíčkování“. Kolíček na prádlo připnete na věc, kterou chce ukrást/vykrást(měšec,brašna,kapsa) a posléze to oznámíte někomu z organizátorů. Ten Vám ukradené věci přinese aby okradený skutečně netušil kdo mu věci odcizil. Ukrást se dají pouze herní předměty a peníze.
Pasti a zámky--hráč je schopen lépe nalézat a zneškodňit herní(papírkové) pasti(pokud vás zasáhne past réálná—závěsný ostnatý ježek, máte smůlu), pokud si navíc ve hře sežene paklíč, je schopen odmykat základní zámky)
Obírání mrtvol--hráč nemusí mrtvolu reálně prohledávat ale pouze ji vždy sdělí “obírám tě”, a ona mu musí ihned vydat všechny herní předměty a peníze)
Čtení a psaní--postava ještě nezapomněla číst a psát.) Může se pokusit o padělání podpisů,dopisů a listin, je navíc nezbytným předpokladem pokud se hráč rozhodne a herní situace mu umožní učit se magii.)
Obvazování--pokud hráč vlastní obvazy, je schopen je použít správně k léčení ran, později může nalézt byliny, urychlující tento způsob léčení
Lehká kovařina--hráč dovede zacházet s kovářským načiním a výhní, pokud sežene kov a v nestřeženou chvíli se dostane k výhni, dokáže za nějakou dobu (10 min) vykovat nůž/dýku, ne však jakékoli složitější či delší zbraně.. zdokonalit se v řemesle může u mistra kováře.

Další schopnosti bude možno učit se od různých CP. Na začátku nikdo nebude ovládat magické ani bojové schopnosti, bez návštěv mistra, se hráči mohou se zbraní jen bránit, a pokud někoho seknou, nezraňují... každý umí ovládat jen nůž.

Přihlašování
Použijte k němu formulář v sekci Akce. Do textu formuláře, nebo přímo nám na mail můžete přiložit vlastní historii či předpoklady postavy, což není poviností. Příprava na hru je hodotnou především pro vás samotné. Budete-li mít pocit, že vaše přihláška nedošla správně, můžete se obrátit na náš mail karminovi.orli@gmail.com

Shrnutí co s sebou :Kostým, Zbraně , Další herní propriety (co uznáte za vhodné - křesadlo, svíčka, provaz...), Nádobí pro stravování v Hospodě (misky, nádoby, korbele, lžíce,) Startovné (150 Kč),Trocha peněz na jídlo a pití v hospodě (pro jistotu cca 200 Kč),,Vybavení na přespání (spacák, něco pod sebe-igelit, celta, karimatka), K základní hygieně (kartáček, ručník, služebnou) Co vám jinak bude chybět, seženete si herně.